مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 03:552020-06-16اقتصادي

عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه آغاز می شود


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه خبرداد.

پریسا عابدپور در گفت و گو با ایسنا افزود: این معدن با ذخیره احتمالی 120 میلیون تن و ذخیره قطعی 56 میلیون تن و اشتغال زایی برای 40 نفر در مقطع بهره برداری با انجام عملیات کرگیری در روزهای آتی به طور کامل شروع به بهره برداری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تیتانیوم به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک در جهان شناخته شده و کاربردهای فراوانی در صنایع دارای فناوری پیشرفته همچون هوافضا دارد، افزود: به همین دلیل در گام نخست، استحصال این فلز و در گام بعدی فرآوری و تولید محصولات مختلف از آن در دستور کار معاونت امور معادن وصنایع معدنی سازمان قرار دارد.

وی افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای معدنی در جهان از ذخایر مناسب تیتانیوم برخوردار است که می توان معدن قره آغاج در آذربایجان غربی و معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان را به عنوان ذخایر بزرگ تیتانیوم کشور نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه آغاز می شود

عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه آغاز می شود