مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-16اقتصادي

موانع ثبت جهانی غار علیصدر برطرف شود/لزوم توجه به گذر زمان


رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بر رفع موانع موجود در مسیر ثبت جهانی غار علیصدر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین قراباغی عصر دوشنبه در نشستی با مدیرعامل علیصدر گفت: غار علیصدر تنها غار شگفت انگیز آبی در جهان محسوب می شود که این اثر منحصر به فرد 15 دی ماه 1387 ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه گذر زمان می تواند به گونه ای رقم بخورد که با کشف نمونه های مشابه انحصار این غار از همدان گرفته شود؛ گفت: باید ضمن رفع موانع ایجاد شده در اسرع وقت برای ثبت جهانی غار اقدام شود.

قراباغی با بیان اینکه انتقادهایی به نحوه بهره برداری از غار علیصدر وجود دارد؛ اظهار کرد: افزایش دهانه غار به عنوان یکی از موانع ثبت جهانی مورد بحث و بررسی است و جالیز کف مسیر دسترسی گردشگران هم از دیگر معضلات محسوب می شود چراکه مناسب با فضای طبیعی غار علیصدر نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از برخی قسمت های غار دارای حساسیت و ظرافت خاصی بوده و قندیل های آن در طول هزاران سال ایجاد شده و از سوی دیگر فلاش دوربین های عکاسی احتمال آسیب رساندن به آنها را افزایش خواهد داد، باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و مدیران نیز در بازدید از این فضاها، رعایت تمامی اصول و قواعد فنی را مدنظر قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ثبت جهانی غار علیصدر برطرف شود/لزوم توجه به گذر زمان

موانع ثبت جهانی غار علیصدر برطرف شود/لزوم توجه به گذر زمان