مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 03:152020-06-15اقتصادي

آغاز بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغج ارومیه خبر داد.

- پریسا عابدپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه آغاز شده است و معدن تیتان قره آغاج ارومیه با ذخیره احتمالی 120 میلیون تن و ذخیره قطعی 56 میلیون تن در روزهای آینه به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست، استحصال این فلز و در گام بعدی فرآوری و تولید محصولات مختلف از آن در دستور کار معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان قرار دارد، تصریح کرد: تیتانیوم به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک در جهان شناخته شده و کاربردهای فراوانی در صنایع دارای فناوری پیشرفته همچون هوا فضا دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از کشورهای معدنی در جهان از ذخایر مناسب تیتانیوم برخوردار است که می توان معدن قره آغاج در آذربایجان غربی و معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان را به عنوان ذخایر بزرگ تیتانیوم کشور نام برد.

عابدپور اضافه کرد: در حال حاضر ذخیره تیتان در کل کشور 400 میلیون تن است و معدن تیتان قره آغاج ارومیه نیز با ذخیره احتمالی 120 میلیون تن و ذخیره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه

آغاز بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه