مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 10:402020-06-15اقتصادي

کاهش 30 درصدی کشت برنج در مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج در این استان از 65 هزار هکتار سال پیش به حدود 46 هزار هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش 30 درصدی کشت برنج در مازندران، گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج در این استان از 65 هزار هکتار سال پیش به حدود 46 هزار هکتار در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مجید بهادری ، دلیل بی رغبتی شالیکاران به کشت ارقام پرمحصول را رکود بازار فروش این ارقام طی سه ماه آخر سال گذشته عنوان کرد و گفت: هنوز ذائقه مردم کشور به مصرف برنج ارقام پر محصول که به مراتب بهتر از برنج های خارجی است ، عادت نکرده است ، واردات برنج خارجی در بازار مصرف و عادت بیشتر ذائقه مردم به این نوع برنج ها ، کشاورزان را برای کشت ارقام پرمحصول بی انگیزه کرده است.

وی در عین حال پیش بینی کرد که با توجه به افزایش قابل توجه قیمت ارقام پرمحصول کشت داخل در 2 ماهه اخیر کشت ارقام پرمحصول در سال زراعی آینده دو برابر امسال شود.

امسال در مجموع حدود یکهزار 300 تن بذر اصلاح شده مربوط به ارقام پرمحصول در استان تولید و عرضه شد که فقط 722 تن آن را شالیکاران خریداری و کشت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی کشت برنج در مازندران

کاهش 30 درصدی کشت برنج در مازندران