مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 10:052020-06-15فرهنگي

مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تولید فیلمی مستند با موضوع گلیم نقش برجسته ایلام که در مرحله پیش تولید قرار دارد، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می شود از زوایای مختلف تأثیر این صنعت بر زندگی مردم، اقتصاد و شیوه زندگی ایلامیان به تصویر کشیده شود.

وی افزود: این مستند سرآغاز سلسله مستندهایی است که هر یک از رشته های شاخص صنایع استان را به صورت مجزا در این قالب معرفی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته از این پس باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی انجام شود.

وی افزود: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.

شنبه زاده عنوان کرد: گلیم نقش برجسته با برآورده کردن نیاز سلیقه امروز توانسته است به طور سریع جایگاه خود را در صنعت کشور پیدا کرده و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد خانواده ها پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود

مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود