مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 08:102020-06-15حوادث

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طعمه حریق شده است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران، مجید نظری  اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 435 هکتار از مراتع و جنگل های گچساران  در آتش سوزی ها  دچار آسیب جدی شدند.

وی ادامه داد: امسال 11فقره آتش سوزی  در مراتع و جنگل های گچساران رخ داده است که منجربه خسارت زیان باری به طبیعت شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  با اشاره به اینکه گسترده ترین آتش سوزی در ارتفاعات کوه خنگ بنار، کوه گوهر و کوه دیل گچساران رخ  داد، افزود: همچنین امسال  آتش سوزی  در مناطقی از جمله  پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک،  ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

نظری ابراز کرد:  در آتش سوزی منطقه خنگ بنار ((کوه گهر)) بیش از 257 هکتار این منطقه  طعمه حریق شد که پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا این آتش سوزی مهار شد.

 وی با بیان اینکه چهار فقره از این آتش سوزی در مراتع انبار شاهی رخ داده که بیش از 113 هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد، گفت: همچنین در آتش سوزی های اخیر در ارتفاعات آبریگون(( کوه پهن)) بیش از 49 هکتار از مراتع این منطقه دچار خسارت شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: بیش از 90درصد از آتش سوزی های رخ داده در مناطق مختلف شهرستان عمدی و عامل انسانی بود که تاکنون چهار نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طعمه حریق شده است

بیش از 400 هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طعمه حریق شده است