مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 05:102020-06-15پزشكي

بیمارستان شهید بهشتی زنجان تبدیل به موزه پزشکی و سلامت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد: بیمارستان شهید بهشتی زنجان تبدیل به موزه پزشکی و سلامت می شود.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از آغاز عملیات مرمت بیمارستان شهید بهشتی این استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: راه اندازی موزه پزشکی و سلامت نیز در محل این بیمارستان برای آگاهی شهروندان از تاریخ بهداشت و درمان استان، در دستور کار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، امیر ارجمند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موزه پزشکی و سلامت در بیمارستان زنجان راه اندازی می شود، گفت: حفظ تاریخ درمانی و بهداشتی استان از اهداف این موزه است.

در این موزه تجهیزات قدیمی پزشکی از قبیل وسایل قدیمی دندان پزشکی، دستگاه های سیتی اسکن و رادیولوژی قدیمی، ابزار و وسایل تزریقات قدیمی را مشاهده کنند و نسبت به تاریخ درمان استان آگاهی یابند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف راه اندازی موزه سلامت در بیمارستان شهید بهشتی، حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند اساتید حوزه درمان، آشنایی با تاریخچه پزشکی در زنجان و حفظ و صیانت از دستاوردهای این حوزه است.

ارجمند اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی، اولین بیمارستان ساخته شده در شهر زنجان است و همچون بیشتر بناهای دوره پهلوی اول با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمارستان شهید بهشتی زنجان تبدیل به موزه پزشکی و سلامت می شود

بیمارستان شهید بهشتی زنجان تبدیل به موزه پزشکی و سلامت می شود