مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 04:352020-06-15اقتصادي

طبیعت در دام آتش انسانی/ پیشگیری از آتش سوزی با اجرای طرح حافظان شهر من


افزایش آتش سوزی در مراتع و عرصه های منابع طبیعی که امسال به دلیل بارندگی های خوب و متراکم شدن پوشش گیاهی، بیشتر به چشم می خورد تا حد زیادی ناشی از بی احتیاطی مردمی است که برای تفریح به طبیعت سفر کرده و آتش می افروزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در شیراز، شاید روشن کردن آتش آن هم با بی احتیاطی تمام در نگاه اول نشان دهنده اتفاق خاصی نباشد و یا حتی رها کردن یک قطعه شیشه یا پلاستیک که بسیاری سرسری از آن می گذرند! اما جالب است بدانیم که بیشتر آتش سوزی های رخ داده در طبیعت در اثر افروختن همین آتش های کوچکی است که برای سپری کردن دقایقی خوشگذرانی روشن می شوند! طبیعتی که قرار است برای ما و برای نسل های بعد مورد استفاده قرار گیرد.

خطای انسانی مهم ترین عامل در آتش سوزی منابع طبیعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از سوختن هزار و 800 هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مراتع فارس طی سال جاری تاکنون خبر می دهد.

شهرام منتصری در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز می گوید: متاسفانه از ابتدای سال جاری تا 17 خرداد ماه، 118 مورد آتش سوزی را در مساحتی بالغ بر هزارو 800 هکتار در عرصه های منابع طبیعی شاهد بودیم، که متاسفانه بیشتر این آتش سوزی ها به دلیل خطای انسانی رخ داده است! وی با اشاره به رخ دادن آتش سوزی در علوفه های یکساله، بیان کرد: آتش سوزی بیشتر در مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت در دام آتش انسانی/ پیشگیری از آتش سوزی با اجرای طرح حافظان شهر من

طبیعت در دام آتش انسانی/ پیشگیری از آتش سوزی با اجرای طرح حافظان شهر من