مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 03:052020-06-14پزشكي

مصرف شربت تخم شربتی و خاک شیر ممنوع!


نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه مصرف شربت «تخم شربتی» و «خاک شیر» را مضر دانست و مصرف این نوشیدنی را زمینه ساز ابتلا به دیابت عنوان کرد.

- ایسنا/کرمانشاه نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه مصرف شربت تخم شربتی و خاک شیر را مضر دانست و مصرف این نوشیدنی را زمینه ساز ابتلا به دیابت عنوان کرد.

فرزاد بابایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فواید دانه های تخم شربتی و خاک شیر، گفت: این دانه ها به دلیل خاصیتی که در جذب و نگهداری آب دارند می توانند با ورود به دستگاه گوارش به تدریج آب را به بدن رسانده و از کم آبی بدن پیشگیری کنند.

وی افزود: علاوه بر این مصرف این دو دانه به دلیل جذب آبی که دارند منجر به بهبود حرکات دودی دستگاه گوارش می شود.

بابایی به طرز استفاده اشتباه بسیاری مردم از این دانه ها اشاره کرد وافزود: خواص این دانه ها زمانی است که بصورت ساده یا همراه با برخی عرقیجات دیگر استفاده شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری مردم این دانه را بصورت شربت مصرف می کنند.

وی افزود: مصرف این دانه ها بصورت شربت که یا با استفاده از حجم زیادی شکر و یا با استفاده از شیرابه های دیگر تهیه می شود، نه تنها هیچ فایده ای برای بدن ندارد، بلکه می تواند افراد را در معرض ابتلا به دیابت قرار داده و دیابت نهان آنها را آشکار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف شربت تخم شربتی و خاک شیر ممنوع!

مصرف شربت تخم شربتی و خاک شیر ممنوع!