مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 02:352020-06-14اجتماعي

باغ های تاریخی اصفهان، گنجینیه ای در مرکز فلات ایران


در دوره سلاجقه که اصفهان به پایتختی ملکشاه سلجوقی انتخاب شده است، احداث چند باغ وسیع، اصفهان را به صورت باغی بزرگ و پهناور جلوه می داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به موقعیت جغرافیایی اصفهان در مرکز فلات ایران و داشتن رودخانه ای مانند زاینده رود و مادی های منشعب از آن که سراسر خاک حاصلخیز این شهر را آبیاری می کند، در فلات خشک و کم آب ایران از دورترین ازمنه تاریخی تا این زمان به طراوت و سرسبزی و داشتن باغ های گسترده مشهور بوده است.

ایجاد این باغ ها به ویژه در دوره هایی که اصفهان پایتخت بوده است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و نویسندگان تاریخ اصفهان از قرن سوم هجری به بعد همواره به این باغ ها اشاراتی داشته اند و از آن جمله است: باغ عیسی بن ایوب بین محله خُشینان (حوالی امامزاده اسماعیل امروز) و یهودیه (جوباره امروز) از قرن چهارم هجری و باغ عبدالعزیز از دوره فرمانروایی علاءالدوله دیلمی کاکویه که در داخل حصار اصفهان قرار داشته است.

جلوه گری اصفهان به صورت باغی پهناور و بزرگ در دوره سلاجقه که اصفهان به پایتختی ملکشاه سلجوقی انتخاب شده است، احداث چند باغ وسیع، اصفهان را به صورت باغی بزرگ و پهناور جلوه می داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ های تاریخی اصفهان، گنجینیه ای در مرکز فلات ایران

باغ های تاریخی اصفهان، گنجینیه ای در مرکز فلات ایران