مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 12:002020-06-14اقتصادي

ایجاد 183 هزار شغل درسال جاری با اجرای 60 هزار طرح خرد و خانگی


بزرگترین مجتمع پرواری شتر در استان مرکزی با ظرفیت پرورش 400 نفر شتر در سال در پرندک به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر در آیین بهره برداری از این مجتمع در شهر پرندک گفت: این مجتمع در زمینی به وسعت 1200 هکتار، ظرفیت پرورش 400 نفر شتر در سال و تأمین علوفه بدون نیاز به آبیاری از طریق کشت دیم و مرتع دستکاشت را دارد.

وی افزود: با راه اندازی این مجموعه 120 شغل مستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل تدبیر گفت: با توجه به امکاناتی که ستاد اجرایی فرمان امام فراهم کرده، به افرادی که می خواهند در زمینه پرورش شتر فعالیت کنند، مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنیم.

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: هم اکنون ستاد اجرایی در استان های مرکزی، سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی درحال سرمایه گذاری بر روی پرورش شتر و ایجاد اشتغال ازاین راه است.

وی با اشاره به ظرفیت بکر استان مرکزی گفت: این منطقه در حال تبدیل شدن به بیابان بود و حدود دو سال در آن هیج کشتی انجام نمی شد، اما هم اکنون در این مجموعه جو، گندم و خارشتر بدون آبیاری کشت می شود که این موضوع باعث استقبال مردم محلی ازاین موضوع و کشت 2000 هکتار از زمینهای آنها از طریق همین کشت دیم پس از اجرای طرح ستاد اجرایی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 183 هزار شغل درسال جاری با اجرای 60 هزار طرح خرد و خانگی

ایجاد 183 هزار شغل درسال جاری با اجرای 60 هزار طرح خرد و خانگی