مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 10:102020-06-14اقتصادي

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند


مسئول پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشمر گفت: با توجه به اینکه در کاشمر با تهدید تغییر اقلیم مواجه هستیم و از سویی کمبود آب به معضلی جدی تبدیل شده؛ - ایسنا/خراسان رضوی مسئول پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشمر گفت: با توجه به اینکه در کاشمر با تهدید تغییر اقلیم مواجه هستیم و از سویی کمبود آب به معضلی جدی تبدیل شده؛ سعی ما بر آن بوده تا 80 الی 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند.

امیدرضا ذبیحی در گفت ‎وگو با ایسنا عنوان کرد: سعی می شود به جای گل کاری اقدام به درختکاری که یک گیاه پایا، ماندگار و کم نهاده است، شود؛ با توجه به تنش آبی و هزینه بالای نگهداری باید به سمت فضای سبز پایدار که مهم ترین بخش آن را درختان تشکیل می دهند، رفت.

وی ادامه داد: چون کاشمر در حاشیه کویر قرار دارد و با کمبود جدی آب مواجه هستیم، کاشت درختان باید بیشترین و گل های فصلی کمترین سهم را در فضای سبز از نظر ارزشی که دارند به خود اختصاص دهند.

ذبیحی با بیان اینکه سعی شده 80 تا 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند، اظهار کرد: اگر چه سرانه فضای سبز در مناطق مختلف متفاوت اعلام شده اما اکنون سرانه مفید فضای سبز کاشمر به ازای هر نفر 11.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند