مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 07:502020-06-14اقتصادي

بخش خصوصی مجوز یافت انرژی های تجدیدپذیر را صادر کند / طراحی قبض سبز برای ادارات


وزیر نیرو اجازه داده اند تا برق تولیدی از منابع انرژی های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی صادر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد ساتکین رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر در نشست خبری با بیان اینکه در گام نخست باید استفاده بهینه از انرژی و صرفه جویی آن را ملاک قرار دهیم، گفت: در گام بعدی می توان افزایش تولید را جز محورهای اصلی این سازمان عنوان کرد که بیش از گذشته به آن توجه می کنیم.

وی افزود: در نظر داریم تا بیش از گذشته از پتانسیل انرژی خورشیدی به عنوان مرجع انرژی تجدیدپذیر توجه کنیم و با توجه به اینکه این حوزه در تخصص ماست و همچنین متخصصین زیادی در این زمینه داریم، می توانیم در آینده تبدیل به هاب در این زمینه در منطقه خاورمیانه شویم و در قالب محل رجوع سرمایه گذاران ایفای نقش کنیم.

به گفته این مقام مسئول، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در حوزه باد در منطقه شرقی ایران 40 درصد مورد استفاده است که حمایت از بخش خصوصی در دو حوزه ساخت و سرمایه گذاری، سیاست جدید این سازمان است که می تواند این ظرفیت ها را توسعه دهد.

ساتکین با بیان اینکه ترجیح ما استفاده از سیاست های تشویقی به تنبیهی است، تصریح کرد: تکنولوژی و پژوهش محور بودن به همراه توسعه فناوری از محورهای اصلی و مورد توجه این سازمان است که برنامه بلندمدتی نیز در این زمینه داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش خصوصی مجوز یافت انرژی های تجدیدپذیر را صادر کند / طراحی قبض سبز برای ادارات

بخش خصوصی مجوز یافت انرژی های تجدیدپذیر را صادر کند / طراحی قبض سبز برای ادارات