مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 07:402020-06-14اقتصادي

رشد اقتصادی مثبت است یا منفی؟


اعلام رشد اقتصادی از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی بار دیگر به ایجاد اختلاف آماری منجر شد؛ به طوری که مرکز آمار وضعیت رشد اقتصادی ایران را در دو بخش با نفت و بدون نفت، - منفی گزارش کرده است، اما بانک مرکزی از رشد مثبت اقتصادی بدون نفت خبر می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از اختلاف های آماری که همواره بین مرکز آمار و بانک مرکزی وجود داشت و موجب ابهاماتی در آمارهای رسمی کشور می شد، در نهایت در اواخر سال 1397 و با مصوبه شورای عالی آمار رای بر حذف موازی کاری آماری شد و براین اساس بانک مرکزی دیگر مجاز به انتشار آمارهای مربوط به تورم، رشد اقتصادی و حساب های ملی نیست و مرکز آمار مرجع رسمی انتشار این آمار است.

با این وجود در این فاصله گرچه بانک مرکزی آمار رشد اقتصادی و یا تورم را به طور رسمی در سایت خود منتشر نمی کند، اما این آمار اغلب از سوی رییس کل بانک مرکزی اعلام می شود.

اما طی روزهای اخیر وضعیت رشد اقتصادی در مجموع سال 1398 از سوی مرکز آمار اعلام شد که نشان داد در مجموع رشد اقتصادی ایران مثبت نیست؛ به گونه ای که رشد اقتصادی بدون نفت به منفی 0.

6 و با نفت به منفی هفت رسیده بود.

به فاصله کوتاه عبدالناصر همتی - رییس بانک مرکزی - نیز از آمار مثبت اقتصادی بدون نفت خبر داد و گفت که رشد اقتصادی بدون نفت مثبت 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی مثبت است یا منفی؟

رشد اقتصادی مثبت است یا منفی؟