مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 07:002020-06-14اقتصادي

یارانه کاغذ، بستر رشد قارچ گونه مافیا!


طهورا میرزایی زاده؛ یارانه کاغذ سیاست شکست خورده ای است که در دهه 70 و 80 در صنعت نشر اجرا می شد و به درخواست ناشران فعال و با سابقه در نیمه ی دهه ی 80 متوقف گردید؛ - در کنار این امر، کاغذ های سهمیه ای وزارت ارشاد نیز، که برای اکثر ناشران و مطبوعات کمتر از 10 درصد نیاز آن ها را پوشش می دهد، ذره ای از فشار خرید کاغذ با قیمت آزاد را کم نمی کند.

طی گفت و گویی با فروشندگان خیابان ظهیرالاسلام، برخی از آن ها علاوه بر تاکید به این که وارد کنندگان، کاغذ ها را به قیمت روزِ دلار و قیمتی بین 430 تا 450 هزار تومان وارد بازار می کنند.

به این نکته نیز اشاره می کردند که، چون ناشران و مطبوعات کاغذ خود را از بازار با قیمت بالا تهیه می کنند، شماری از آن ها کاغذ های سهمیه ای وزارت ارشاد را با قیمت آزاد به ما می فروشند، تا مقداری از خسارت و ضرری را که متحمل شده اند جبران نمایند.

همچنین به گفته این فروشندگان، کل بازار کاغذ به دست حدود 30 نفر وارد کننده اداره می شود که با صلاح دید خود قیمت را بالا و پایین کرده و یا عرضه را کم و زیاد می کنند و تمام فروشندگان خیابان ظهیرالاسلام با همین تعداد وارد کننده کار می کنند.

با توجه به اظهارات یکی از فروشندگان این وارد کنندگان هر بند کاغذ را 120 هزار تومان خریداری کرده و 450 هزار تومان به فروش می رسانند که این موضوع نشان دهنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه کاغذ، بستر رشد قارچ گونه مافیا!

یارانه کاغذ، بستر رشد قارچ گونه مافیا!