مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 06:202020-06-14سياسي

نقش اتصال دو شبکه ایران و عراق از طریق خوزستان در مبادلات برق


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سنکرون سازی و اتصال دو شبکه برق مجزای ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان، می تواند به مبادلات دو کشور در حوزه برق کمک کند.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سنکرون سازی و اتصال دو شبکه برق مجزای ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان، می تواند به مبادلات دو کشور در حوزه برق کمک کند.

محمود دشت بزرگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بحث اتصال دو شبکه برق مجزای ایران و عراق اظهار کرد: با توجه به قابلیت و ظرفیت فنی شبکه برق خوزستان، آبان ماه سال 98 شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان برای تبادل انرژی دو طرفه، همسان سازی شد.

وی افزود: سنکرون سازی به معنی وصل کردن دو شبکه کاملاً مجزا به یکدیگر است، به طریقی که هیچ نوع شدت جریانِ ضربه ای قابل ملاحظه ای ایجاد نشود که با این امر، به نوعی همسان سازی و رویت پذیری بین شبکه برق دو کشور رخ داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: این همسان سازی و هم فازسازی کمک می کند تبادل برق به راحتی انجام شود و حجم انتقال برق افزایش پیدا کند تا حتی در صورت نیاز از شبکه عراق برق دریافت کنیم.

همچنین از طریق این کار می توان به کشورهای همسایه وصل و به هاب انرژی در منطقه تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش اتصال دو شبکه ایران و عراق از طریق خوزستان در مبادلات برق

نقش اتصال دو شبکه ایران و عراق از طریق خوزستان در مبادلات برق