مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 05:052020-06-14اجتماعي

ایران زیباست؛ کوه های مریخی


مصطفی قربان موحد 25 خرداد 1399 / 10:31کوه های مریخی روستای زگلیک کوربلاغ در شهرستان اهر یکی از جاذبه های بکر و طبیعی ناشناخته بوده که تاکنون افراد کمی این مکان زیبا و دیدنی را از نزدیک مشاهده کرده اند.

دره زگلیک کوربلاغ با عمق بیش از 50 متر یکی از زیباترین چشم اندازهای مینیاتوری از کوه های رنگی (آلاداغ) بوده و شبیه به کوه های مریخی است.

این دره در ورودی روستای زگلیک کوربلاغ و در سطح چندین هکتار در فاصله 25 کیلومتری جاده اهر – مشگین شهر و جزو توابع بخش مرکزی اهر است که از قشلاقات عشایر نشین با جمعیت حدود 200 نفر واقع شده است.

این دره همچنین زیستگاه انواع محتلف جانوران از جمله خزندگان و پرندگان می باشد که وجود این جانوارن بر زیبایی های منطقه را صد چندان کرده است.

ولی با وجود این همه زیبایی ها و بکر بودن طبیعت منطقه متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی هیچ اداره ذیربط و خصوصاً اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر در ثبت ملی و یا معرفی مکان گردشگری انجام نشده و تنها ساکنین روستاهای اطراف و افراد کمی که برای کوهنوردی و تفریح به این محل می آیند از وجود این دره زیبا آگاهی دارند و با دیدن زیبایی های آن لذت می برند.

امیدواریم با معرفی این مکان توسط مسئولان ذیربط و ایجاد امکانات مناسب گردشگری و تفریحی در اطراف روستای زگلیک کوربلاغ که یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران زیباست؛ کوه های مریخی

ایران زیباست؛ کوه های مریخی