مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 10:102020-06-13اقتصادي

بیش از 90 درصد کشاورزان بقایای گیاهی را آتش نمی زنند


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اقدامات و اطلاع رسانی های صورت گرفته، بیش از 90 درصد کشاورزان بقایای گیاهی زمین زراعی خود را آتش نمی زنند.

- ایسنا/گلستان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اقدامات و اطلاع رسانی های صورت گرفته، بیش از 90 درصد کشاورزان بقایای گیاهی زمین زراعی خود را آتش نمی زنند.

محمدرضا عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سطح برداشت غلات در استان به اوج خود رسیده و از طرفی کشت محصول دوم در دستور کار کشاورزان قرارگرفته است، موضوع آتش نزدن کاه و کلش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به معایب آتش زدن بقایای گیاهی، افزود: این کار باعث خارج شدن مواد آلی از خاک، افزایش فرسایش پذیری خاک، از بین رفتن موجودات ریز ذره بینی در سطح خاک و تبخیر و هدر رفت آب و رطوبت خاک می شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: مزارعی که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی نکردند، حداقل در دو نوبت کمتر آبیاری کرده اند.

عباسی گفت: از کشاورزان درخواست می کنیم تحت هیچ شرایطی بقایای گیاهی زمین خود را آتش نزنند.

وی در خصوص نحوه خرد کردن بقایای گیاهان، تصریح کرد: کشاورزان دقت داشته باشند برای آماده کردن بستر زمین بعد از کشت غلات با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 90 درصد کشاورزان بقایای گیاهی را آتش نمی زنند

بیش از 90 درصد کشاورزان بقایای گیاهی را آتش نمی زنند