مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 07:352020-06-13اقتصادي

نابرابری توان مالی مردم و قیمت مسکن!/ کاهش عرضه در بازار تقاضای مسکن


خبرگزاری فارس مازندران، سرویس اقتصادی همان طور که همه ما می دانیم تأمین مسکن یکی از نیازهای اولیه هر فرد در جامعه است و امروزه به یکی از مهم ترین پشتوانه های مالی هر خانواده تبدیل شد، با گسترش شهرنشینی نیاز به ازدیاد مسکن در شهرهای مازندران سیر صعودی پیدا کرد.

در این راستا تقاضا برای مسکن روز به روز بیشتر و تعداد اجاره نشین ها هم افزایش یافت، مهاجرت از روستاها به شهر توسط نسل جوان یکی از دلایل تعدد اجاره نشین ها است، بطوری که ظرفیت مسکن های موجود در هر شهر تمام و جای خالی مسکن احساس می شود.

تا جایی که افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر یکی از چالش های جدی اقتصادی در استان مازندران است، نکته مهم اینکه با افزایش هزینه های احداث و ساخت و ساز مسکن، تقاضا برای ساخت منزل کم و در نهایت اجاره نشینی و انگیزه برای خرید خانه های کلنگی افزایش پیدا کرد.

از آثار افزایش قیمت مسکن، می توان به افزایش اجاره بها و رهن، کاهش تقاضا برای مصالح و امکانات ساخت و ساز در پی افزایش بی رویه قیمت ها، عدم پیشرفت ساختمان های نیمه کاره، افزایش قیمت و تورم بی رویه در بازار، کاهش ازدواج،  افزایش ناامیدی و آسیب های اجتماعی و غیره اشاره کرد.

  در بحران کرونا که حدود سه ماه از زمان شیوعش می گذرد، با توجه به اینکه مردم در این شرایط، توانایی جابه جایی را ندارند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابرابری توان مالی مردم و قیمت مسکن!/ کاهش عرضه در بازار تقاضای مسکن

نابرابری توان مالی مردم و قیمت مسکن!/ کاهش عرضه در بازار تقاضای مسکن