مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 06:252020-06-13اقتصادي

آتش سوزی پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی دلیجان


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: حدود پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان دلیجان استان مرکزی، از ابتدای امسال طعمه آتش شده است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از اراک؛ به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان نصرالهی اظهار کرد: عرصه های طبیعی استان به دلیل گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، امسال زودهنگام مستعد آتش سوزی شد و مراقبت های لازم در این زمینه افزایش یافته است.

وی افزود: آتش سوزی در عرصه های مرتعی این شهرستان پارسال از تیرماه شروع شد اما امسال تاکنون حدود پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی دلیجان طعمه آتش شده که خسارت ناشی از آن، 150 میلیون ریال برآورد شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: بهار امسال در دلیجان پربارش بود و این مهم موجب رشد علف های هرز بیشتری در سطح مراتع شده و اکنون که به علت گرمای هوا بیشتر پوشش گیاهی خشک است با کوچکترین سهل انگاری بهره برداران منابع طبیعی و گردشگران سرمایه های طبیعی می تواند در آتش بسوزد.

نصرالهی در ادامه بیان کرد: روستاهای جاسب و راونج از پوشش گیاهی خوبی برخورداراست که باید بهره برداران و گردشگران از برپاکردن آتش در عرصه های طبیعی این منطقه خودداری کنند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی نیاز است که همه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی دلیجان

آتش سوزی پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی دلیجان