مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 11:402020-06-11اقتصادي

90 میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 90 میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس جنگی مرنی در آیین اختتامیه طرح داناب و انسان و محیط زیست اظهار کرد: نقش آب و حفظ منابع آبی در زندگی انسان و تداوم حیات بسیار با اهمیت بوده و طبق اطلاعات موجود 90 میلیون متر مکعب آب تجدید پذیر در دشت اردبیل وجود دارد در حالی که میزان مصرف در این دشت 160 میلیون متر مکعب است.

وی افزود: با توجه به این آمار، باید فرهنگ و نحوه نگرش به منابع طبیعی و آبی تغییر یابد و در این بین نقش خانواده، مدرسه و رسانه در اثرگذاری بر تغییر رویکرد و رفتار در این حوزه بسیار مورد اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: استان اردبیل تنها استانی است که تنوع زیادی در مجموعه فعالیت های آبی داشته به طوری که بیش از 2 هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیر مرزی و 9 سد مخزنی در استان وجود دارد.

جنگی مرنی افزود: استان اردبیل قطب آبیاری و زهکشی کشور بوده از این رو یکی از اصلی ترین برنامه های شرکت آب منطقه ای استان، ایجاد کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی بوده که این کمیته یک ماه قبل افتتاح شد.

وی بیان کرد: استان اردبیل به جهت بهره مندی از منابع آبی مختلف همانند 80 چشمه سرد که در خاورمیانه کم نظیر بوده و در کنار آن وجود تعداد 50 چشمه آبگرم، جزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد

90 میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد