مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 07:002020-06-11فرهنگي

فضای ادبیات در حال کوچک شدن است


علیرضا لبش درحالی از ناشرانی که به زور و با اکراه کتاب چاپ می کنند و جایزه های دولتی که مصلحت گروه شان را درنظر می گیرند می گوید که معتقد است جایزه های ادبی انگشت شمار شده اند و فضای ادبیات در حال کوچک شدن است.

- علیرضا لبش درحالی از ناشرانی که به زور و با اکراه کتاب چاپ می کنند و جایزه های دولتی که مصلحت گروه شان را درنظر می گیرند می گوید که معتقد است جایزه های ادبی انگشت شمار شده اند و فضای ادبیات در حال کوچک شدن است.

نویسنده کتاب بوطیقای شیطان که در بخش مجموعه داستان نوزدهمین و بیستمین دوره جایزه مهرگان ادب شایسته تقدیر شناخته شده است، در گفت وگو با ایسنا درباره کیفیت برگزاری جایزه های ادبی خصوصا در حوزه داستان اظهار کرد: البته جایزه ها نه، جایزه ؛ دیگر هایی وجود ندارد، جایزه های ادبی انگشت شمار شده اند.

در حال حاضر در حوزه داستان در بین جایزه های خصوصی فقط جایزه مهرگان و در بین جوایز دولتی هم فقط جایزه جلال باقی مانده است.

در شعر هم در بخش خصوصی جایزه شعر خبرنگاران و در بخش دولتی هم جایزه شعر فجر ؛ یعنی آن دوره ای که جایزه ها بودند گذشته و به جایزه رسیده است.

این باعث تأسف است که به هزار دلیل تعداد جایزه های ادبی انگشت شمار شده و این نشان می دهد فضای ادبیات در حال کوچک و کوچک تر شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای ادبیات در حال کوچک شدن است

فضای ادبیات در حال کوچک شدن است