مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 12:052020-06-10پزشكي

50 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات ژنتیک است


مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت دو مرکز مشاوره ژنتیک در زنجان گفت: 50 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات ژنتیک است.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت ‍ وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دستورالعمل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک ابلاغ شده و این مراکز موظف به بازگشایی با رعایت موارد بهداشتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره ژنتیک بیان کرد: اما به توجه قرارگیری معلولین در گروه پر خطر ابتلا به بیماری کووید 19، پروتکل بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک با هدف به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری در این مراکز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از جمله شروط تعیین شده این است که نوبت بیماران، از قبل به صورت تلفنی به آنها اطلاع رسانی شود به گونه ای که با حضور به موقع در وقت مقرر، حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار حضور داشته باشد، گفت: به مراجعین تاکید شود در زمان مقرر و بر اساس نوبت گرفته شده مراجعه کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در زمان هماهنگی تلفنی برای تاریخ و ساعت ویزیت، باید غربالگری مراجعه کنندگان از نظر داشتن تب، سرفه، سابقه تماس با فرد مبتلا به کووید 19 و .

صورت پذیرد، افزود: در صورت وجود علائم بیماری کووید19، ارائه خدمات تا زمان درمان به تعویق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات ژنتیک است

50 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات ژنتیک است