مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 10:502020-06-10فناوري

دست مصنوعی با قابلیت ارتباط با رایانه و موبایل تولید شد


یکی از شرکت های فناوری دست مصنوعی تولید کرد که قابلیت القای رزش، لغزش، دما، فشار و موقعیت انگشت کاربر را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، سعید بهرامی مقدم، مدیر عامل این شرکت فناور دست های مصنوعی را زیر شاخه ای از علم نوظهور بایومکاترونیک دانست و گفت: دست بایونیک یا Bionic Hand در طراحی خود از طبیعت زنده الگوبرداری می کند و ما در طراحی این دست مصنوعی، تقلیدی از دست واقعی داشتیم و دست بایونیک طراحی و ساخته شده در این طرح دارای 7 درجه آزادی است.

بهرامی مقدم با بیان اینکه انسان برای حرکت دادن اندام های مصنوعی، از سیگنال های زیستی برای کنترل ارادی آنها استفاده می کند، اظهار کرد: در طراحی دست بایونیک نیز ما از همین سیگنال های زیستی استفاده کردیم.

این سیگنال ها به صورت غیر تهاجمی از سطح پوست دریافت و سپس برای ارتباط با سیستم کنترل گر دست بایونیک تقویت و پردازش می شوند.

به عنوان مثال برای برداشتن یک جسم نخست جسم، دیده و موقعیت و نوع جسم شناسایی می شود و پس از آن فرمان حرکت و نوع انگشتان اخذ کننده جسم از مغز، صادر و حرکت برای گرفتن جسم انجاد می شود.

به گفته وی دست بایونیک طراحی و ساخته شده در این طرح دارای 7 درجه آزادی است که شامل چرخش کامل مچ، چرخش و باز و بسته شدن انگشت شست و باز و بسته شدن 4 انگشت دیگر به طور مجزا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست مصنوعی با قابلیت ارتباط با رایانه و موبایل تولید شد

دست مصنوعی با قابلیت ارتباط با رایانه و موبایل تولید شد