مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 07:152020-06-10سياسي

ازخودگذشتگی باید در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تقویت شود


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) گفت: در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید شاهد یک نوع تغییر نگاه از نگاه خودخواهانه و نفع محور حاکم بر غرب به نگاه مبتنی بر ایثار و از خودگذشتگی در جامعه ایران باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، محمد سلیمانی در دومین روز نهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به صورت برخط برگزار شد، به ارزیابی انتقادی جایگاه مفاهیم دیگرخواهانه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و افزود: با توجه به جایگاه والای انفاق، ایثار و احسان در آموزه های اسلامی، می توان چنین برداشت کرد که تحقق یک جامعه اسلامی بدون توجه به مفاهیم دیگر خواهانه میسر نخواهد شد.

از این رو شناخت دقیق جایگاه دیگرخواهی و رفتارهای دیگرخواهانه در مناسبات اقتصادی یک جامعه اسلامی جهت ترسیم الگویی برای رسیدن به وضع مطلوب پیشرفت ایرانی-اسلامی ضروری است.

وی ادامه داد: اگر رویکردهای موجود در اقتصاد متعارف که بر تشدید انگیزه های منفعت طلبانه مبتنی است، مبنای تعریف الگو قرار گیرد، طبیعتاً آسیب ها و موانع مشاهده شده در مسیر توسعه غربی حذف نخواهد شد و اگر رویکردهای مبتنی بر دیگرخواهی (تأکید بر منافع کل جامعه و چشم پوشی از منافع شخصی در مسیر تحقق اهداف جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازخودگذشتگی باید در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تقویت شود

ازخودگذشتگی باید در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تقویت شود