مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-10اقتصادي

رتبه دوم کرمان در خصوص استفاده از آبیاری نوین در کشور


رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: تا سال 92 میزان 43 هزار هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده است و از سال 93 تا کنون 48هزار هکتار اجرا شده است که در این رابطه استان کرمان رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرند، علی صادق زاده در حاشیه افتتاح طرح های کشاورزی و دامداری این شهرستاناظهار داشت: این طرح ها شامل اجرای طرح آبیاری تحت فشار روستای عبدالله آباد در سطح 31 و نیم هکتار با اعتبار 12میلیارد و 500 میلیون ریال و کمک بلاعوض 4میلیارد و 100میلیون ریال و طرح گاوداری شیری 40 راسی در روستای بهاآباد با اعتبار 11 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 نفر می شود.

فرماندار زرند ادامه داد: طرح پرورش 200راسی گوسفند در روستای ابراهیم آباد با هزینه 8 میلیارد ریال و اشتغالزایی 4 نفر دیگر طرح های امروز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 4هزار و 500 هکتار از کل سطح زیر کشت کشاورزی شهرستان زرند تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است، عنوان داشت: 11درصد کل سطح کشاورزی از آبیاری نوین تجهیز شده است، بنابراین می طلبد کشاورزان برای استفاده بهینه از آب طرح های نوین آبیاری را اجرا کنند.

سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان هم تنها راه مقابله با بحران کم آبی را اجرای روش های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت: خرده مالکان کشاورزی باید برای اجرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم کرمان در خصوص استفاده از آبیاری نوین در کشور

رتبه دوم کرمان در خصوص استفاده از آبیاری نوین در کشور