مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 05:352020-06-10اقتصادي

عراق بالاخره با اوپک به سازش رسید؟


عراق دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک و بزرگترین ناقض پیمان کاهش تولید گروه اوپک پلاس از زمان آغاز اجرای این پیمان در سال 2017 بوده اما به نظر می رسد این کشور سرانجام تعداتش را جدی گرفته است.

- عراق دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک و بزرگترین ناقض پیمان کاهش تولید گروه اوپک پلاس از زمان آغاز اجرای این پیمان در سال 2017 بوده اما به نظر می رسد این کشور سرانجام تعداتش را جدی گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ نیوز گفتند: شرکت بازرگانی نفت دولتی سوموی عراق از برخی از خریداران آسیایی گریدهای نفت بصره درخواست کرده است از تحویل بخشی از محموله های قراردادی که قرار است ماه جاری و آینده تحویل داده شوند، صرفنظر کنند.

درخواست عراق از خریداران نفت برای انصراف از تحویل بخشی از محموله های نفت نشان می دهد که عراق به عنوان بزرگترین متخلف در ادوار قبلی کاهش تولید اوپک پلاس ممکن است این بار پیمان این گروه را جدی بگیرد.

عدم پایبندی عراق و نیجریه به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه نزدیک بود نشست اخیر این گروه را دچار شکست کند زیرا عربستان سعودی و روسیه اصرار داشتند که تمدید یک ماهه کاهش تولید 9.

7 میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه به تضمین پایبندی تولیدکنندگان مذکور و جبران بدعهدی آنها مشروط شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق بالاخره با اوپک به سازش رسید؟

عراق بالاخره با اوپک به سازش رسید؟