مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 04:502020-06-10فناوري

عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد / کنترل بازی های رایانه ای با چشم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دستبند ها و ساعت های ردیاب تناسب اندام اطلاعات مفیدی مانند شمارش قدم ها و ضربان قلب را نشان می دهند، - با تلاش محققان عینک هوشمند الکترونیکی چندکاره ساخته شده است که ناظر سلامتی بوده، از چشم ها مراقبت کرده و بازی های رایانه ای را کنترل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دستبند ها و ساعت های ردیاب تناسب اندام اطلاعات مفیدی مانند شمارش قدم ها و ضربان قلب را نشان می دهند، اما معمولا نمی توانند داده هایی با جزییات درباره سلامت کاربر در اختیار قرار دهند.

اکنون محققان گزارش داده اند که یک عینک الکترونیکی هوشمند ساختند که نه تنها امواج مغزی و حرکات بدن فرد را مشاهده می کند بلکه می تواند بعنوان عینک آفتابی به کاربران اجازه دهد تا بازی های ویدویی را با حرکات چشم کنترل کنند.

دستگاه هایی که سیگنال های الکتریکی مغز یا چشم را اندازه گیری می کنند می توانند به تشخیص شرایطی مانند صرع و اختلالات خواب، به اندازه کنترل کننده های کامپیوتری در رابط های انسان و ماشین، کمک کنند.

اما بدست آوردن این اندازه گیری ها نیازمند یک ارتباط فیزیکی پایدار بین پوست و سنسور بوده که با دستگاه های سفت و سخت دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد / کنترل بازی های رایانه ای با چشم

عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد / کنترل بازی های رایانه ای با چشم