مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-10سياسي

مصوبه مجلس درباره لایحه تجارت با سیاست های کلی نظام قانون گذاری مغایر است


مصوبه مجلس در خصوص لایحه تجارت ایرادات مختلفی دارد و با سیاست های کلی نظام قانون گذاری و اصل شفاف بودن مقررات هم تطبیق ندارد و بر همین اساس بعید می دانم که شورای نگهبان آن را تایید کند.

- سیدعباس موسوی از قضات با سابقه و قاضی فعلی دیوان عالی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره لایحه تجارت گفت: من فکر می کنم که در مصوبه مجلس در خصوص لایحه تجارت، مجلس به جای نظر دولت، بیشتر نظر خودش را اعمال کرده است که این موضوع این امکان را به شورای نگهبان می دهد تا مبتنی بر اصل 74 قانون اساسی این لایحه را رد بکند.

وی افزود: سابقه تقنینی کشور و مناسباتی که بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان جاری بوده است حاکی از آن است که شورای نگهبان کمتر با مصوبه ای به دلیل مغایرت با اصل 74 قانون اساسی مخالفت کرده است.

قاضی دیوان عالی کشور اضافه کرد: البته لایحه تجارت به اندازه ای ایرادات کلی و جزیی دارد که شورای نگهبان برای رد لایحه تجارت، نیازی به ایراد اصل 74 ندارد.

موسوی خاطر نشان کرد: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران تجاری و قضات کشور، مصوبه مجلس در خصوص لایحه تجارت کمکی به سامان بخشی و گشایش مناسبات تجاری کشور نمی کند و مزیتی نسبت به قانون فعلی تجارت ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس درباره لایحه تجارت با سیاست های کلی نظام قانون گذاری مغایر است

مصوبه مجلس درباره لایحه تجارت با سیاست های کلی نظام قانون گذاری مغایر است