مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 03:102020-06-09اقتصادي

تنها کارگاه فعال «نمدمالی» در غرب کشور


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن و درگزین گفت: تنها کارگاه فعال نمدمالی در غرب کشور در روستای شوند از توابع شهرستان درگزین قرار دارد.

- بهروز کهیایی در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه در گذشته 30 کارگاه در این روستا وجود داشته که به تدریج از تعداد آنها کاسته شده است، تصریح کرد: به علت درآمد کم و پیشرفت تکنولوژی و عدم تمایل مردم به خرید تولیدات نمد فعالیت در این زمینه در حال منسوخ شدن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صفرعلی پیرعلی و فرزندانش در زمینه انواع تولیدات نمدی همچون زیرانداز، پوشاک، پادری، کمربند و نمد تزیینی فعالیت می کنند، ادامه داد: نمد به علت مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب و سرما در گذشته کاربرد فراوانی در بین مردم به ویژه برای چوپانان و عشایر داشته است اما امرزه با تغییر شرایط زندگی و پوشاک کاربرد نمد از مد افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روستای کاج بیش از 70 کارگاه قاب سازی با اشتغال مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم حدود 400 نفر وجود دارد، اظهار کرد: در این روستا محصولاتی مانند قاب آینه، قاب عکس و میز کنسول تولید می شود که این صنعتگران تنها تولیدکنندگان قاب های چوبی در کشور به شمار می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها کارگاه فعال «نمدمالی» در غرب کشور

تنها کارگاه فعال «نمدمالی» در غرب کشور