مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 13:002020-06-09فرهنگي

فرش دستباف با بسیاری از هنرها پیوند خورده است


علیرضا اسماعیلی در نشست خبری همایش «فرش، سنت، هنر» چنین گفت: فرش دستباف عمومی ترین و مردمی ترین هنر ایرانی است.

او در این زمینه ادامه داد: فرش دستباف با بسیاری از هنرها، - علیرضا اسماعیلی در نشست خبری همایش فرش، سنت، هنر چنین گفت: فرش دستباف عمومی ترین و مردمی ترین هنر ایرانی است.

او در این زمینه ادامه داد: فرش دستباف با بسیاری از هنرها، از معماری و شعر گرفته تا نقاشی و صنایع دستی، پیوند خورده و فرش ایرانی همواره همراه با آیین ها و سنت هایی ارزشمند است که شایسته حفظ و حراست هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در این نشست علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر؛ حسن بلخاری، رییس گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی؛ تورج ژوله، دبیر علمی این همایش و شماری از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست علیرضا اسماعیلی، با گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و هفته صنایع دستی و تبریک به هنرمندان این عرصه سخن آغاز کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی و اساسنامه ای فرهنگستان هنر، پیشنهاد سیاست گذاری برای حفظ و اشاعه هنرهای بومی و ملی است.

با فعال شدن گروه های تخصصی فرهنگستان هنر، یکی از محوری ترین موضوعات مطرح در گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی، توجه ویژه به فرش دستباف و تدارک سلسله برنامه هایی برای شناخت هویت و جایگاه خاص آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستباف با بسیاری از هنرها پیوند خورده است

فرش دستباف با بسیاری از هنرها پیوند خورده است