مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 12:302020-06-09اقتصادي

صنایع دستی زنجان، از فعالیت 6 هزار هنرمند تا صادرات چمدانی


با وجود فعالیت 6 هزار هنرمند صنایع دستی در استان زنجان، هنوز هم صادرات چمدانی بیشترین رونق را در این بخش دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، شاید در میان تقویم روزهایی باشند که خیلی به آنها توجه نکنیم و به راحتی از کنار آنها بگذریم اما اگر تقویم رومیزی خود را باز کنید و نگاهی به نوشته هایش بیاندازید، می فهمید که امروز روزی برای ارج نهادن به آثار هنری است، از همین رو 20 ژوئن به عنوان روز جهانی صنایع دستی نام گذاری شده است.

نخستین همایش جهانی در این زمینه در 10 ژوئن سال 1964 میلادی در نیویورک برگزار و در این همایش شماری از اساتید دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران و.

از 40 کشور جهان شرکت داشتند که در پایان این همایش، تاسیس شورای جهانی صنایع دستی به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب و دبیرخانه آن در شهر آمستردام کشور هلند تعیین شد.

ایران نیز در سال 1347 خورشیدی برابر با 1968 میلادی به عضویت این شورا درآمد و در مجمع آسیا و اقیانوسیه فعالیت خود را آغاز کرد.

از آن روز تاکنون اقدامات بسیاری در راستای معرفی صنایع دستی کشورهای مختلف و حمایت از هنرمندان فعال در این حوزه صورت گرفته است، پس از تلاش های انجام شده در این حوزه امروزه صنایع دستی کالایی برای معرفی ویژگی های قومی و فرهنگی هر منطقه شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی زنجان، از فعالیت 6 هزار هنرمند تا صادرات چمدانی

صنایع دستی زنجان، از فعالیت 6 هزار هنرمند تا صادرات چمدانی