مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 11:302020-06-09اقتصادي

9 رقم گندم در کردستان تولید می شود/اجرای برنامه خوداتکایی بذر


معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: در حال حاضر 9 رقم گندم در این مرکز پرورش داده می شود که می تواند نوید بخش توسعه دیم زارهای گندم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ابراهیم روحی تنوع ارقام کاشته شده در دیم زارها و توجه به کیفیت و بازدهی هر چه بیشتر محصول را از نتایج یافته های تحقیقاتی پروژه امنیت غذایی دانست و اظهار داشت: سایت الگویی ایکاردا در بخش حسین آباد به عنوان برترین سایت الگویی در کشور می تواند نویدبخش توسعه دیم زارهای گندم کشور باشد در حال حاضر 9 رقم گندم در این سایت پرورش داده می شود.

وی افزود: تنوع ارقام، ایجاد کشاورزی حفاظتی و کاشت به روش بی خاک ورزی از اهداف مهم ایکاردا در مراحل بعد است.

معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه اگر برای چندین سال مداوم تنها یک محصول و یک رقم بر روی زمین کاشته شود به ضرر مزرعه است و مواد آلی زمین را از بین می برد، ادامه داد: هدف نهایی هر تولیدکننده در عرصه کشاورزی تولید غذایی سالم و سفره ای پر برکت برای مردم است.

روحی تنوع ارقام، ایجاد کشاورزی حفاظتی و کاشت به روش بی خاک ورزی را از اهداف مهم این پروژه در مراحل بعد نام برد و یادآور شد: اگر سالیان سال تنها یک محصول و یک رقم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 رقم گندم در کردستان تولید می شود/اجرای برنامه خوداتکایی بذر

9 رقم گندم در کردستان تولید می شود/اجرای برنامه خوداتکایی بذر