مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 09:152020-06-09سياسي

دولت کمک کند فرش دستباف به جهیزیه اضافه شود


رییس گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر در نشست فرش، سنت و هنر با بیان اینکه دولت کمک کند فرش دستباف به جهیزیه اضافه شود گفت: سرمدی که نسبت به فرش دستبافت بود، - از بین رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست خبری همایش فرش، سنت و هنر طی پیش از ظهر امروز سه شنبه 20 خرداد در فرهنگستان هنر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد.

در این برنامه علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر گفت: بعد از اینکه گروه های تخصصی فرهنگی فعال شد یکی از مباحث مهم در گروه های سنتی و دستی فرش دستباف ایران بود، در این راستا سلسله نشست هایی درباره جایگاه خاص فرش دستباف پیشنهاد شد که این همایش قرار است به آن موضوعات بپردازد.

وی گفت: کشور ما یکی از خاستگاه های فرش دستباف در جهان است این هنر فاخر از جنبه های گوناگون از جمله فرهنگ و هنر حائز اهمیت است، فرش دستباف به عنوان عمومی ترین هنر با طرح و نقش های مختلف جلوه گاهی از ذوق، ادراک شناسی و فنون هنرمند ایرانی ها در طول تاریخ بوده و است.

در ایران به فرش دستباف تنها به عنوان کالا یا زیرانداز نگاه نمی شود بلکه به عنوان یک فرهنگ تصویری، نوشتاری و اسطوره ای به آن پرداخته می شود.

اسماعیلی ادامه داد: فرش دستباف با بسیاری از هنرها مثل شعر، نقاشی و صنایع دستی پیوند دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت کمک کند فرش دستباف به جهیزیه اضافه شود

دولت کمک کند فرش دستباف به جهیزیه اضافه شود