مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 05:002020-06-09اجتماعي

جوجه آوری 10 هزار پرنده در تالاب کانی برازان


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد خبر داد: امسال بیش از 10 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب بین المللی «کانی برازان» جوجه آوری کرده اند.

- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه امسال بیش از 10 هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب بین المللی کانی برازان جوجه آوری کرده اند، گفت: برخی از این پرندگان پس از جوجه آوری و قابلیت پرواز جوجه ها با افزایش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق شمالی تر ادامه می دهند و برخی نیز تا شروع فصل سرما در این تالاب ماندگار می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، فاروق سخنور با اشاره به جوجه آوری بیش از 10 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب بین المللی کانی برازان، گفت: کارشناسان این اداره در پایش های خود در تالاب بین المللی کانی برازان، هزاران جفت پرنده آبزی و کنارآبزی را مشاهده کردند که همراه جوجه های تازه از تخم درآمده در نیزارهای حاشیه تالاب مشغول تغذیه و استراحت بودند.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کاهش دمای هوا جوجه آوری پرندگان در این تالاب کمی دیرتر از سال قبل شروع شده است، اضافه کرد: این پرندگان بومی و مهاجر شامل انواع مرغابی، چنگر، کشیم بزرگ و کوچک، اردک سرسفید، اردک مرمری، اردک بلوطی و خروس کولی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوجه آوری 10 هزار پرنده در تالاب کانی برازان

جوجه آوری 10 هزار پرنده در تالاب کانی برازان