مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 13:102020-06-08سياسي

کانون را بدون هیچ حکم محکومیتی تحویل می دهم


رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد یکی از رویکردهای این نهاد مدنی در کنار وظایف صنفی خود، اقدامات فراصنفی با رویکرد اجتماع محور خواند.

- محمدحسین جعفری امروز دوشنبه نوزدهم خردادماه در جمع خبرنگاران از این کانون به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین نهاد مدنی کشور که از سال 1309 فعالیت خود را آغاز کرده است، یاد کرد و گفت: کانون وکلای دادگستری نقش موثری در صیانت از آزادی و تحقق عدالت در جامعه و کاهش اطاله دادرسی در مراجع قضایی دارد.

وی با تاکید بر این که براساس اصل 30 قانون اساسی یکی از حقوق هر فرد داشتن حق دفاع از خود است، در مورد گلایه از قبول وکالت از متهمان توسط وکلا اظهار کرد: هیچگاه موافق جرم و جنایت نیستیم ولی هر متهمی با هر نوع اتهامی برطبق قانون حق دفاع از حقوق خود را دارد لذا وکلای این افراد نیز تنها در چارچوب قانون از حقوق انسانی متمان دفاع می کنند.

وی همچنین به نقش وکلا در مجامع قضایی نیز اشاره و عنوان کرد: حضور وکیل به جلسات قضایی اعتبار می بخشد و لذا وکلا می توانند در توسعه همه جانبه کشور نقشی موثر ایفا کنند.

جعفری صدور پروانه وکالت، رسیدگی به تخلفات وکلا، آموزش به وکلا و معاضدت قضایی به مردم را از وظایف صنفی کانون وکلای دادگستری خواند و گفت: کانون وکلای دادگستری استان که از سال 1395 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون را بدون هیچ حکم محکومیتی تحویل می دهم

کانون را بدون هیچ حکم محکومیتی تحویل می دهم