مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 07:202020-06-08اقتصادي

پیش بینی افزایش 30 درصدی تولید عسل در فامنین


مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین گفت: سال گذشته 53 تن عسل و دوکیلوگرم ژل رویال از کندوهای زنبورعسل این شهرستان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلش افزایش 26 درصدی در تولید عسل و افزایش 100 درصدی در تولیدی ژل رویال داشته است.

- جعفر کاویانی دلشاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح آمارگیری از کلنی های زنبور عسل در سال 98 اظهار کرد: در سال 98 تعداد 5127 فروند کلنی زنبور عسل در سرشماری ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کلنی های زنبورعسل شهرستان فامنین در سال 97، 4721 کلنی بوده که 42 تن عسل و یک کیلوگرم ژله رویال در این شرهستان تولید شده است.

کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه عسل فامنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: کیفیت عسل بستگی به نوع منطقه ای که زنبور داخل آن قرار دارد و به لحاظ نوع گل و گیاه منطقه، متفاوت است که با توجه به اقلیم شهرستان و وجود کشت های متنوع و مراتع سرسبز عسل این شهرستان از لحاظ کیفیت و کمیت مناسب ارزیابی شده است.

وی افزود: با توجه به نزولات آسمانی که در سال زراعی 99-98، پیش بینی می شود تولید عسل در این شهرستان افزایش 30 درصدی داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین تأکید کرد: با توجه به ایجاد اشتغال 100 نفری در رشته زنبورداری این صنعت یکی از فرصت مناسبی است برای ایجاد اشتغال جوانان و افزایش تولیدات دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش 30 درصدی تولید عسل در فامنین

پیش بینی افزایش 30 درصدی تولید عسل در فامنین