مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-08پزشكي

میکروربات ها هدفمند و دقیق دارو را از بافت های غیر دلخواه جدا می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، آرش محبوبی، عضو انجمن داروسازان کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در برنامه رادیویی روزنه گفت: - عضو انجمن داروسازان کشور گفت: میکروربات های دارورسان به نوعی هدفمند و دقیق دارو ها را از بافت های غیر دلخواه جدا کرده و به بافت های مورد نظر انتقال می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، آرش محبوبی، عضو انجمن داروسازان کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در برنامه رادیویی روزنه گفت: میکروربات های دارورسان، دارو ها را در بدن حمل می کنند و به هدف می رسانند و در موقعیت هدف دارو را آزاد می کنند.

وی افزود: رسیدن داروی کافی به بافت هدف در بدن، مهم ترین مشکل حوزه دارو رسانی است.

عضو انجمن داروسازان با اشاره به این که سیستم های حامل روند دارورسانی را تسهیل می کنند، اظهار داشت: در سیستم های معمولی دارورسانی، دارو پس از ورود به داخل بدن در تمام بخش ها توزیع می شود و به تمام بافت های غیر دلخواه ما نفوذ می کند.

وی با اشاره به این که نفوذ دارو به بافت های غیر دلخواه عوارض متعددی را برای افراد به همراه می آورد، عنوان کرد: افراد درگیر با سرطان همیشه با عوارض جانبی متعددی مانند ریزش مو مواجه می شوند، چرا که دارو های موثر در درمان سرطان به نوعی به بافت های غیر دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میکروربات ها هدفمند و دقیق دارو را از بافت های غیر دلخواه جدا می کنند

میکروربات ها هدفمند و دقیق دارو را از بافت های غیر دلخواه جدا می کنند