مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 06:252020-06-08سياسي

اعتلای کتاب و کتابخوانی نشان از رشد فرهنگی یک جامعه است


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: واقفانی که قدم در راه کتابخانه سازی میگذارند، کمکی عظیم در راه اعتلای فرهنگ کشور برمی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فاطمه محمدبیگی صبح دوشنبه در دیدار با فرح قربانی، اولین واقف کتابخانه در استان، که قسمتی از منزل مسکونی خود را به عنوان مکان کتابخانه دارالعباس شهر شریفیه در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان البرز قرار داده است، اظهار کرد؛ توسعه کتابخانه ها تنها با تکیه بر بودجه های دولتی امکان پذیر نخواهد بود و برای گسترش فضاهای فیزیکی کتابخانه ها و تأمین منابع و تجهیزات، حضور خیرین بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرده اند امروزه باید فرهنگ وقف را به یک امر نهادینه شده تبدیل کنیم و در این راه از ابزارهای لازم همچون مدیریت صحیح بر موقوفات، اطلاع رسانی به مردم و آگاهی بخشی به جامعه درباره برکات وقف نیز استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار داشت: سنت حسنه وقف علاوه بر تزکیه نفس انسانی، سبب تسکین آلام بشری، تقویت روح همبستگی و سازندگی در جامعه می شود.

وی وقف کتابخانه را یک عمل خیر و سنت نیکو و پسندیده و در شمار باقیات الصالحات دانست و گفت: وقف کردن پاداش و اجر فراوان اخروی و نام نیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتلای کتاب و کتابخوانی نشان از رشد فرهنگی یک جامعه است

اعتلای کتاب و کتابخوانی نشان از رشد فرهنگی یک جامعه است