مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 06:152020-06-08اجتماعي

تولید 9 رقم گندم در کردستان/ اجرای برنامه خوداتکایی بذر در کردستان


معاون رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 9 رقم گندم در این سایت پرورش داده می شود، گفت: سایت الگویی ایکاردا در بخش حسین آباد به عنوان برترین سایت الگویی در کشور می تواند نوید بخش توسعه دیم زارهای گندم کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، خردادماه سال گذشته بود که خبر از اجرای طرح های ارتقا امنیت غذایی در زمین های کشاورزی 9 استان غرب کشور با استفاده از یافته های علمی روز جهان در خروجی رسانه ها قرار گرفت.

طرحی که در گام نخست خود از چهار استان آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان و کرمانشاه آغاز  و در ادامه 5 استان غربی دیگر از جمله آذربایجان غربی به آنها افزوده شدند.

توسعه زراعت دیم به ویژه در استان های غربی کشور و استفاده از آب سبز در کشاورزی از مهم ترین اهداف این طرح است.

یکی از مهم ترین مولفه ها در پیشبرد اهداف در اجرای هر طرحی آگاه سازی مردم به ویژه جامعه هدف و مجریان طرح است، موضوعی که در قالب برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلندمدت ممکن می شود.

جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در همین راستا با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و مرکز تحقیقات ایکاردا اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی میدانی با حضور اساتید اهل فن در سایت الگویی امنیت غذایی در بخش حسین آباد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 9 رقم گندم در کردستان/ اجرای برنامه خوداتکایی بذر در کردستان

تولید 9 رقم گندم در کردستان/ اجرای برنامه خوداتکایی بذر در کردستان