مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 03:052020-06-07اقتصادي

شرایط تحریم باعث کمبود برخی داروهای وارداتی شده است


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شرایط تحریم باعث شده است تا تامین برخی اقلام داوریی وارداتی که عموما از نام های تجاری (برندهای) خاصّ هستند به سختی و با حداقل میزان ممکن صورت پذیرد.

- سید مهدی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  شرایط تحریم باعث شده است تا تامین برخی اقلام داوریی وارداتی که عموما از نام های تجاری (برندهای) خاصّ هستند به سختی و با حداقل میزان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: اگرچه ادعا می شود که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست امّا عدم امکان جابجایی پول و تحریم های بانکی عملا این اقلام ضروری را نیز مشمول و متاثر از تحریم ها کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: محدودیت های غیر انسانی هم کام بیماران را تلخ کرده و هم پزشکان و متولیان تهیه و توزیع دارو را دچار مشکل نموده است.

طباطبایی بیان کرد: مجموعه نظام سلامت متشکل از دانشمندان ایرانی، تولید کنندگان داخلی و سیاست گذاران دارویی کشور منتظر رفع تحریم ها نمانده اند و خوشبختانه در حال حاضر در بسیاری از این اقلام نمونه های داخلی قابل قبول تولید و جهت تامین نیاز بیماران عزیز به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/75005


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط تحریم باعث کمبود برخی داروهای وارداتی شده است

شرایط تحریم باعث کمبود برخی داروهای وارداتی شده است