مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 20:002020-06-07اجتماعي

وقتی خانه های درختی سنجاب های زاگرس در آتش سوخت


رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق مشاهدات در پی آتش سوزی خاییز، آسیب وارد شده به گونه های جانوری تا حدودی زیاد بوده است اما مهم تر از آسیب به گونه های جانوری، - ایسنا/خوزستان رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق مشاهدات در پی آتش سوزی خاییز، آسیب وارد شده به گونه های جانوری تا حدودی زیاد بوده است اما مهم تر از آسیب به گونه های جانوری، آسیبی است که به زیستگاه آن ها وارد شده است.

رحیم الوندی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تنوع جانوری منطقه حفاظت شده خاییز اظهار کرد: گونه های شاخص جانوری خاییز شامل پلنگ، کله بز، کاراکال (از خانواده گربه سانان)، گربه وحشی، سنجاب ایرانی، خرس قهوه ای، خدنگ کوچک، خزندگان و انواع لاک پشت خشکی زی هستند.

وی افزود: تنوع پرندگان نیز در این منطقه بسیار زیاد است و کبک، انواع گنجشک سانان، پرندگان شکاری، بالابان و عقاب ها از پرندگان منطقه خاییز هستند.

الوندی با اشاره به آتش سوزی اخیر خاییز و آسیب دیدن گونه های جانوری، عنوان کرد: در آتش سوزی اخیر، به آشیانه های عقاب ها آسیب وارد شده است.

به طور کلی در چنین حوادثی به جوجه های نابالغ و آشیانه های پرندگانی که فصل تخم گذاری و زادآوری آن ها است، آسیب وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی خانه های درختی سنجاب های زاگرس در آتش سوخت

وقتی خانه های درختی سنجاب های زاگرس در آتش سوخت