مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 09:002020-06-07بين الملل

قطر: شورای همکاری فلج است/آماده حل بحران با چهار کشور هستیم


وزیر خارجه قطر بار دیگر بر آمادگی مشروط کشورش برای حل بحران در روابط با چهار کشور عربی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) وارد چهارمین سال متوالی شده است، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر می گوید که کشورش آمادگی مشروط برای حل بحران با این چهار کشور را دارد.

آل ثانی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند شورای همکاری خلیج فارس را فلج توصیف کرد و گفت که کشورش همچنان آماده دستیابی به راه حل بحران با این چهار کشور است به شرط آنکه حاکمیت قطر یا قانون بین المللی نقض نشود.

او افزود که محاصره قطر به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که همچنان فلج است، خسارت وارد کرده است و اختلافات سیاسی مانعی بر سر راه تحقق منافع کشورهای عضو این شورا است.

وزیر خارجه قطر درباره طرح های مطرح شده در خصوص حل این بحران نیز تصریح کرد که تلاش های صورت گرفته در سال گذشته با وجود حصول برخی پیشرفت ها، موفق نبود و به نظر می رسد که طرف مقابل تمایلی به ورود به مذاکرات حقیقی ندارد.

او درباره تلاش های آمریکا برای اعمال فشار بر عربستان سعودی و امارات جهت بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای قطری نیز تصریح کرد که تا کنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده اما ما همچنان در تماس م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر: شورای همکاری فلج است/آماده حل بحران با چهار کشور هستیم

قطر: شورای همکاری فلج است/آماده حل بحران با چهار کشور هستیم