مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 08:552020-06-07بين الملل

استقبال از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر


طرح پیشنهادی قاهره برای توقف درگیری ها در لیبی با استقبال عربی و بین المللی همراه شده است هرچند که دولت وفاق ملی لیبی آن را رد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی اعلام طرح ابتکاری برای توقف درگیری ها در لیبی در نشست خبری مشترک میان عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در قاهره، کشورهای عربی و غربی از آن استقبال کردند.

به نوشته پایگاه خبری   اخبار الخلیج  بحرین، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر و حفتر شنبه (دیروز)، به همراه عقیله صالح ، رییس پارلمان شرق لیبی (مستقر در طُبرُق) بعد از دیدار چند ساعته، طی نشستی از توافق طرفین بر طرح ابتکار عمل سیاسی برای توقف درگیری ها در لیبی خبر دادند.

ابتکار عمل ادعایی مذکور خواهان توقف درگیری ها از فردا (دوشنبه)  و ترسیم چارچوب راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران لیبی است.

در پی اعلام این طرح توقف درگیری ها در لیبی، دولت امارات با عقب نشینی از مواضع یک سال اخیر خود در لیبی، اعلام کرد که از آتش بس فوری در این کشور حمایت می کند.

  وزارت خارجه و همکاری های بین المللی امارات اعلام کرد که ابوظبی از تلاش های خیرخواهانه مصر برای تحقق آتش بس و بازگشت به مسیر سیاسی در لیبی حمایت و از قاهره بابت این گونه تلاش ها قدردانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر

استقبال از آتش بس پیشنهادی مصر و ژنرال حفتر