مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 07:552020-06-07سياسي

حکمرانی اسلامی یعنی چه؟/ایده ای روشن برای پیاده سازی عدالت نداریم


حجت الاسلام غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد گفت: ما فاقد ایده ای روشن برای پیاده سازی عدالت هستیم و به طریق اولی زنجیره حکمرانی در این زمینه هم وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، نخستین نشست از سلسله نشست های مقدماتی کنفرانس علمی سیاست گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی با موضوع معنا و مبنای حکمرانی اسلامی در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار شد.

در این نشست عطاءالله رفیعی آتانی (عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت)، حجت الاسلام رضا غلامی (عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا) و علیرضا باباخان (پژوهشگر و مدرس دانشگاه، دبیر نشست) حضور داشتند که مباحث خود را در خصوص معنا و مبنای حکمرانی اسلامی مطرح کردند.

در ادامه گزارش مشروح این جلسه می آید؛ ضرورت و اهمیت حکمرانی حجت الاسلام رضا غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد، رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در این نشست در خصوص ضرورت و اهمیت حکمرانی گفت: در نظم سیاسی ملت- دولت، این دولت است که ظرف تحقق اراده ملت محسوب می شود.

هر ملتی ارزش ها و همچنین اهداف و آرمان هایی دارد که تلاش می کند مسیر تحقق این ارزش ها و همچنین این آرمان ها را در پیکره قانون پیش بینی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی اسلامی یعنی چه؟/ایده ای روشن برای پیاده سازی عدالت نداریم

حکمرانی اسلامی یعنی چه؟/ایده ای روشن برای پیاده سازی عدالت نداریم