مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:502020-06-07اقتصادي

رونمایی از شاخص عملکرد محیط زیست جهانی کشورها


سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها گفت: به مناسبت روز جهانی محیط زیست، از رتبه بندی وضعیت محیط زیست جهانی کشورها بر اساس شاخص عملکرد محیط زیست طی مراسمی آنلاین رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا نرگس صفار گفت: از آنجا که شاخص عملکرد محیط زیست ( Environmental Performance Index - EPI) بر دو هدف اصلی از جمله کاهش فشارهای زیست محیطی بر سلامت انسان و ارتقای وضعیت زیست بوم ها و مدیریت صحیح منابع طبیعی تأکید دارد، ارزیابی وضعیت محیط زیست ایران و سایر کشورها و رده بندی جهانی بر اساس این شاخص بین المللی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملاک مقایسه توسعه کشورها وضعیت محیط زیست آنان است و نتیجه آن هر دو سال یکبار توسط اجلاس جهانی اقتصاد (داووس) با همکاری دانشگاه Yale و کلمبیا منتشر می شود.

سرپرست مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در جدیدترین گزارش منتشر شده برای اولین بار به موضوعات مدیریت پسماند و میزان انتشار گازهای گلخانه ای پرداخته شده است و کشورهای دانمارک، لوکزامبورگ و سوییس، سه کشور برتر در این شاخص هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، صفار خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رده بندی 2020 EPI ، با کسب رتبه 67 و امتیاز 48 ، نسبت به سال 2018 (رتبه 80) از وضعیت بهتری برخوردار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از شاخص عملکرد محیط زیست جهانی کشورها

رونمایی از شاخص عملکرد محیط زیست جهانی کشورها