مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:252020-06-07بين الملل

6 شاخص نابرابری و تبعیض نژادی میان سفیدپوستان و سیاه پوستان در آمریکا


شبکه سی ان ان در گزارشی به 6 شاخص و نمودار که نابرابری و تبعیض نژادی میان خانوارهای سفیدپوست و سیاه پوست را نشان می دهد، پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفید پوست که منجر به اعتراضات گسترده در سراسر ایالات متحده شده است بار دیگر موضوع تبعیض نژادی و شکاف میان سفید پوستان و سیاه پوستان را در این کشور دامن زده است.

  در کنار قتل جورج فلوید، تعداد تلفات بیشتر سیاه پوستان در بحران پاندمی ویروس کرونا توجه به نابرابریهای مداوم در کسب ثروت، درآمد و مسائل مربوط به خدمات درمانی و بهداشتی در آمریکا را بیش از پیش به خود جلب کرده است.

   براساس گزارس شبکه سی ان ان، والری ویلسون مدیر برنامه نژادی، قومی و اقتصاد در موسسه اقتصاد سیاسی آمریکا می گوید، این نابرابری ها نتیجه سیاستهای آمریکا در طول تاریخ است که سیاه پوستان آمریکایی را محروم و استثمار کرده است.

  سی ان ان در گزارش به 6 مورد از شاخصها و نمودارهایی اشاره کرده است که نشان می دهد جامعه سیاه پوستان در آمریکا تحت تبعیض طبقاتی و نژادی (سیستماتیک) قرار دارد.

  1.

ثروت خانوارهای سفیدپوست در ایالات متحده آمریکا به طور کلی ثروتمندتر از خانوارهای سیاه پوست هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 شاخص نابرابری و تبعیض نژادی میان سفیدپوستان و سیاه پوستان در آمریکا

6 شاخص نابرابری و تبعیض نژادی میان سفیدپوستان و سیاه پوستان در آمریکا