مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:052020-06-07سياسي

لقبی که خداوند به حضرت «حمزه (ع)» داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به وفاداری حضرت حمزه (ع) اظهار داشت: - معاون آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به نام محبوب پیامبر (ص)، به لقبی که خداوند به حمزه (ع) داد و آیاتی از قرآن که در وصف ایشان است، اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محمدصادق کفیل، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به وفاداری حضرت حمزه (ع) اظهار داشت: حمزه عموی پیامبر گرامی اسلام بود که دو تا چهار سال قبل از عام الفیل متولد شد.

به نوعی حمزه چندان اختلاف سنی زیادی با پیامبر اعظم (ص) نداشت، چرا که رسول الله در عام الفیل متولد شدند.

وی با بیان اینکه حضرت حمزه نیمه شوال سال سوم هجری قمری در جنگ احد به شهادت رسید، افزود: حضرت وقتی شهید شد، جبراییل بر پیامبر نائل شد و به ایشان گفت: اسدالله، اسد رسول الله و سید الشهدا ؛ یعنی به تعبیری این لقبی است که خداوند به حمزه (ع) داده است.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به اینکه وجود نورانی حضرت حمزه در گرایش دیگران به اسلام بسیار موثر بود، خاطر نشان کرد: حمزه (ع) آنقدر عظمت دارد که چند آیه از قرآن در وصف ایشان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لقبی که خداوند به حضرت «حمزه (ع)» داد

لقبی که خداوند به حضرت «حمزه (ع)» داد