مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 10:152020-06-06اقتصادي

استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است و هنر صنعت های فلزی مهمی در این استان وجود دارد.

- امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه هنر صنعت های همانند چاقو، مسگری؛ ملیله کاری وقلمزنی در استان زنجان وجود دارد، گفت: این استان در زمینه تولید صنایع دستی فلزی دارای قدمتی طولانی است و استادکاران بزرگی در زنجان فعالیت داشته اند که باعث توسعه صنایع دستی فلزی شده اند.

وی با بیان اینکه نام زنجان به عنوان شهر جهانی ثبت شده است، افزود: استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است و هنر صنعت های فلزی مهمی در این استان وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: استادکار زنجانی در صنعت ملیله فعالیت می کنند و در برنامه ریزی برای استقرار دبیرخانه دائمی شهر جهانی ملیله در زنجان در دست اقدام است.

ارجمند افزود: بیش از 55 رشته فعال صنایع دستی با بیش از 10 هزار هنرمند و صنعتگر و فعالیت 6 هزار کارگاه فعال در زنجان که از این تعداد هزار و 530 کارگاه چاقو سازی در استان فعال است که سالانه 35 میلیون قبضه به ارزش 750 میلیارد تومان تولید می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه سالانه هشت هزار تن مس در هزار و 250 کارگاه مسگری تولید می شود، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است

استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است