مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 08:502020-06-06اجتماعي

راه اندازی مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای بیدکردوییه بافت


سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع دستی در روستای بیدکردوییه شهرستان بافت خبر داد.

- ایسنا/کرمان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از راه اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع دستی در روستای بیدکردوییه شهرستان بافت خبر داد.

کاظم حسین زاده در تشریح جزییات این خبر افزود: راه اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع دستی در روستای بیدکردوییه با هدف توسعه، ترویج و آموزش گلیم چهل ماشوله است.

وی با بیان اینکه این روستا دارای پیشینه تاریخی در بافت گلیم چهل ماشوله است، اظهار کرد: در این مرکز بافت گلیم چهل ماشوله آموزش داده می شود و علاقه مندان می توانند آموزش این گلیم را با حضور استادان برجسته فرا گیرند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که در سال 97 برگزار شد، روستای بیدکردوییه شهرستان بافت در رشته گلیم چهل ماشوله ثبت ملی شد.

وی به بافت گلیم چهل ماشوله در شهرستان بافت اشاره کرد و گفت: بافت این گلیم در دهستانهای فتح آباد و دشتاب به خصوص روستاهای بیدکردویه و زردشت شهرستان بافت همچنان توسط صنعتگران ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای بیدکردوییه بافت

راه اندازی مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای بیدکردوییه بافت